lite av varje 081213

Jaha lucia idag .. Och ingen som jag sett här på gränden ? .. Man får väl söka med lyckta och ljus för att hitta ljusetdrottning så att säga .. Ok nog om det .. Idag lördag ska jag försöka hitta lite annat ,typ ett uppslag för bloggen o kanske i word för en start på lite om mig mer .. Jag berätta tidigare om lite hur jag växt upp med lite besvär och så , jag kan väl säga att jag har varit med om lite i mitt liv .. Man ska väl inte klaga det har varit kul  ochså , jag fick rycka in i lumpen i Uppsala på F16.. I april 82 var man på väg i tåg ,spännande men samtidigt lite oroligt för vad som skulle hända .. Det börjar ju bra man får en djälva sopsäck och ha alla kläder i ,går sönder hela tiden och alla som är äldre gapar och skriker åt en ?Man får väl stå ut tänkte jag man blir ju äldre en gång jag med ..
Det blev 5 st i varje rum , jag blev redan andra dagen tvungen att gå upp till sjukan och bada fotbad för stortån blev det nageltrång i och inflammation .. Blev sjukskriven i grad 2 , ingen fys,march , etc... Ganska fint att sitta ner och en sköterska som tar hand om en , smörjer in en sen när man fått fötterna avtorkade av henne ..
Efter 2 veckor ropade löjtnaden på morgonen att jag skulle inte vara kvar , "jag vill inte se dig här på måndagen morgonen " så det vara att packa då .. Jag kom till ett bra rum där , bra polare som bodde där ,
Man fick det bra jobba på markan alltså på fiket , kasta pil , spela biljard på dagarna medan mina sk inrycknings polare fick trotsa vind o väder .. Man blev lite på mig när vi käka på måndagen varför jag skulle få det bra ..
Men tonen var hårt men hjätlig ,, Man la lite av ett viss missbruk av alkohol under denna tid som sen kanske gjorde att man fick problem senare ja vet inte men det var lite festande undre denna tid man drack flera dagar under veckan då , även hemma inte kul för denna förhållande jag hade då .. Fick sluta när man mucka som tur var men då var det nog för sent att reparera , men så är det man får stå för sina misstag helt klart .. Men vi hade iallafall kul under 82-83 trots allt .. Även om man fick en del påpekande om vad man ställt till med .. Ska berätta mer om vad som hände senare blir lite mycket att  skriva ner här ? Men som man säger man ska ta i omgångar med en del saker .. Klart slut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0