Nyårs afton 08-09

                                                       TENNYSONS NYÅRSKLOCKAN 


           RING KLOCKA RING , RING I BISTRA NYÅRSNATTEN..MOT RYMDENS NORRSKENSSKY OCH MARKENS SNÖ.

         

          DET GAMLA DET GAMLA ÅRET LÄGGER SIG ATT DÖ.. RING SJÄLARINGNING ÖVER LAND OCH VATTEN.


         RING IN DET NYA  , RING UT DET GAMLA I ÅRETS FÖRSTA SKÄLVANDE MINUT .

        RING LÖGNENS MAKT FRÅN VÄRLDENS GRÄNSER UT. OCH RING IN SANNINGENS TILL OSS SOM FAMLAR.

       RING VÅRA TANKAR UT UR SORGENS HÄKTEN OCH RING HUGSVALELSE TILL SARGAD BARM.

       RING HATET UT EMELLAN RIK OCH ARM OCH RING FÖRSONING IN TILL JORDENS SLÄKTEN..

      Tankar att ta med sig i denna tid som vi lever i .. Nu kommer väl inte nyår bli riktigt som jag tänkte mig i alla bemärkelser , men trots att man slits mella förtvilvel och vanmakt över de saker som man vet man inte kan påverka ,och då tänker jag på att det finns en som jag mer än gärna skulle byta med ..... Men nu är som sagt bara att gilla läget och vänta och se ... Min bästa nyårsraket på den bistra himmelen vore att få besked att allt är bra med min sk "dotter" och det kan man väl få säga utan att ta för stora brösttoner ? Men trots det nu har varit dystert på min blogg får jag väl lägga in dessa bilder   OCH TILL SOM JAG KÄNNER OCH KOMMER ATT KÄNNA ETT DJÄVLA GOTT NYTT ÅR PÅ ER .... NU SKA VI SE TILL ATT 2009 BLIR ETT BÄTTRE ÅR ÄN VAD ALL SÄGER OCH SE TILL OM VI SÄGER DET TILL VARANN KOMMER VI ATT FIXA DET // micke


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0