lördag 7/-09

Ja om det nu finns en del blyga som inte vill fråga om saker ? Typ rätt lösning på melodikrysset nr 6 skulle de vara denna vecka ..

De körde på ruta 5 vågrätt " Titta de snöar "  Så mitt förslag är alltså .. Snö där .. Sen var det nästa rad som ska fyllas i
  
Då kommer vi till en dubbel fråga på rutorna 6 lodrätt o vågrätt 2 .. Där vi fick höra från serien " Ärliga Blå Ögon "

Så mitt förslag är nog på lodrätt 6 ska de stå ögon på vågrätt 2 alltså ärliga .. En dubbel till där de spela en skådis som gick bort nyligen .. Det var på vågrätt 7  där ska han förnanm stå Ernst - Hugo .. Så på nästa då blir de lodrätt 1 .. Järegård
Vi fick höra på lodrätt 3 en lår att man ska        Musik ska byggas utav glädje    Av Lill Lindfors ..Så det bör bli Lindfors där                                          
Vi fick höra en titel på vågrätt 9 .. Det var en Ålefiskare .. Då är mitt förslag   Ålfiskare där .. Vi även hörs från nya plattan från Darin .. Så mitt förslag på vågrätt 13  ska de stå Darin .. Vi fick höra från Björn o Bennys Kristina från duvemåla musik som låg länge på svensktoppen .. där mitt förslag ska vara på lodrätt 10 ska stå   Sand .. 

På vågrätt 10 var det från " Cocktail for two ..Så det bör bli enl mig " Drink ..   På Lodrätt 14 blir det lite att gå i varann .

Det var ju " Pink som spelade .. då bör det oxå bli "" Pink på denna ruta ..

Vi fick hörs en svenska som sjöng en låt som skulle vara   Roy  Orbinson ..Yoy got it   .. Så på ruta lodrätt 4 ska de stå enl mig " Got ""  

Vi fick höra en låt som skulle översättas till svenska .. Det bör nog bli ""  Snurra ""  Var på svenska en del som sjöng den Snurra min jord med janne malmsjö bla.. 

Vi fick hörs från slagerfestivalen   The Worring kind med the ark .. Så på ruta vågrätt 12 ska de stå " Ark ..

På ruta lodrätt 8 hörde vi från " Balladen om Herr fredrik åkare och den söta cecillia lind ..Så mitt svar blir alltså " Åkare ..

På sista om ni nu följt mitt råd om lösning ska vara på lodrätt 11 ..  Att det var musik av Lars-Erik Larsson är solklart. Jag tror också att det som spelades var hämtat ur hans "Pastoralsvit",  Så svaret på denna sak ska vara "" Erik där ..

Hoppas på tur nu .. bara skicka in det har ja gjort .. Sen gör jag så gott ja kan så ni kan läsa .. Tyvärr är det så här bara Ok .. Från micke


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0